Thursday, January 10, 2013

Üşüyorsanız...

Hafta başından beri buzzz gibi ama güneşli olan hava bugün yerini gri, rüzgarlı ama yine soğuk bir güne bıraktı..Ara sıra hava almak için sahile insek de genellikle evdeyiz. Kitap, TV, DVD,Internet yanında bol bol sıcak içecek ile geçiyor günler..Öğleden sonraları ise şimdi tam zamanıdır diye sıcak şarap yapıyorum..

İlk kez 20'li yaşlarımda sık sık gittiğim Viyana'da Christmas zamanı Stephanplatz 'da kurulan tezgahlardan tatmıştım. Elim, ayağım, suratım buz kesmişken, sıcak sıcak öyle iyi giderdi ki...O zamanlardan kalma bir şey olsa gerek, sıcak şarap benim için dışarıda ve soğukta içilen bir içecektir. İstanbul'da kalöriferli evde otururken ya da cafelerde içmeyi hiç sevmem. 


Benim sıcak şarap tarifim tarifim yıllar içinde bizim ağız tadımıza göre şekillendi ama temel malzemeler her yerde üç aşağı beş yukarı aynı.
Bir şişe kırmızı şarap
1/2 litre kadar su
1,5 su bardağı şeker
2 tarçın çubuğu
2-3 tane karanfil
2-3 tane kakule
1 elmanın kabuğu
İşin bütün espirisi şarap hariç diğer bütün malzemeleri 10 dakika kadar kaynattıktan sonra, şarabı eklemek ve alkolü fazla uçmasın diye kaynatmadan ocağın altını söndürmek..Sonrasında ben bir tarçın çubuğu ve bir dilim greyfurt ile servis etmeyi seviyorum...




Ama en keyifli nasıl içilir derseniz, doldurun bir termosa, vurun kendinizi kıyıya derim. Hele bir de sıkı bir rüzgar varsa, tadından içilmez :))


4 comments:

  1. kesinlikle deneyeceğim :)
    enfes görünüyor ..

    ReplyDelete
  2. Ahhh nasıl da süper bir foto bu sonuncusu :)
    İlk fırsatta denenecekler listesine bir madde ekledim sayenizde.
    Sevgiyle...

    Arsız Böcük
    arsizbocuk.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Benim tarifinden çok farklıymış Ayşegül hanım sıcak şaraba bayılırım sizin tarifinizi de deneyeceğim...

    ReplyDelete
  4. Benim tarifinden çok farklıymış Ayşegül hanım sıcak şaraba bayılırım sizin tarifinizi de deneyeceğim...

    ReplyDelete