Friday, May 24, 2013

Yatak Odasında Değişim..


Bu hafta yapılacaklar listemden büyük bir maddenin yanına daha tik attım..Sizde benim gibimisiniz bilmem ama ben listeli hayatımı seviyorum..Teknik olarak iki tane yapılacaklar listem var. Biri büyük liste: Yıl içinde yapmayı planladığım büyük projelerden, hayallerimden, kaç adet blog yazısı yazmayı hedeflediğimden, kaç kitap okumak istediğim, kaç kiloya inmeyi hedeflediğim ( ki hiç bir zaman yanına yapılmıştır işareti atılmamıştır :))vs yazar, maksimum 20 madde civarlarındadır ve her yıl günlüğümün ilk sayfasını bu listeye ayırırım..

Birde sürekli çantamda gezen spiralli ufak bir not defterim vardır. Oraya ise neredeyse yapılması gereken, yapmayı istediğim her şeyi yazarım..Orayı temizle, onu getir, şunu şuraya götür, onun fotoğrafını çek, şunu şunu unutma, orayı boya, yeşillikleri temizle, patlıcanı pişir, çocukları aşıya götür neredeyse aklıma gelen her şey oraya yazılır ve sonsuz bir listedir. Yapılınca yanına tik atılır, sonra da dolan, tamamen tiklenen sayfalar yırtılıp atılır..Bir yılda neredeyse bir defter biter..



Yatak odasında yaptığım düzenleme, işte ilk bahsettiğim büyük ve önemli listede yer alan bir projeydi..Evimizin en ihmal edilmiş yeri olan yatak odasında farklı bir şeyler yapmak istiyordum..Mobilya mağazalarında satılan muhtelif simetrik yatak odalarını hiç sevmediğim için yıllardır neredeyse kupkuru tek bir yatak ile yatar kalkardık. Kafamda dönüp dolaşan bir kaç şey vardı ama bir türlü gerçekleştiremiyordum..Eski panjurlardan yatak başucu yapmakta bunlardan biriydi ve neredeyse bütün kışı etrafta tadilata giren evleri dikizleyerek geçirdim..Hiçbirinden doğru dürüst bir şey çıkmadı ve artık yaz geldiği ve inşaat sezonu bitmeye yaklaştığı için umudumu kesmişken, birden komşularımızdan birinin bu ahşap panjurları kullanmayacağını öğrendik..

Hemen alındı, ve önce deterjanla falan gıcır gıcır yıkandı, sonra malum beyaza boyadım..Çok masraf olmasın diye evde bulunan sentetik boya ile boyadım, orası biraz hata oldu ama şu anda yapacak bir şey yok..Ben mat su bazlı boyalarla çalışmayı çok daha fazla seviyorum. Sentetik boyalar üzerinde, kıvamını ayarlayamadığımdan mıdır nedir, tam kontrol sahibi olamıyorum gibi geliyor bana.. Birde kuruması daha uzun sürüyor ve kokusu bizim 4 ayaklıları perişan ediyor..Bunların üzerine de zaten kurusun diye beklerken sıkı bir yağmur yağdı..En sonunda yağmur izlerine de rotüş yapıldıktan sonra,işin en sevdiğim kısmı geldi ve elime zımpara alıp, gıcır gıcır boyadığım panjurları eskitmeye başladım..Şimdilik fazla oynamamaya çalıştım ama ben kendimi biliyorum, bütün yaz boyunca elimde zımpara ufak ufak daha orasını burasını kazımaya devam edeceğim..

Kurulum aşamasında ise sevgili arkalarına uzun çıtalar ve yere stopperlar çakarak panjurları sabitledi ve duvara değecek kimi kısımlarını sünger ile destekledi. Sonuçta uzun zamandır ihmal ettiğimiz yatak odasına, sevdiğimiz bir değişiklik geldi..Tabiki iş daha bitmedi, oda bir boya badanaya girdiğinde, duvardaki rafların ve kimi resimlerin yeri değişmesi lazım.. Ama ilk etapta, Fas'da gördüğüm çok kolay ve keyifli bir dokunuşla genellikle beyaz olan pikelerimi biraz renklendireceğim..Evet, bu projede küçük deftere yazıldı ve sanırım çok yakında blog'da olur :))..







I love preparing ''to do'' lists. I have a big and important one which I usually prepare at the beginning of a new year, which includes my big projects and dreams I want to accomplish in that year.. There are usually max 20 items in this list. The second one is a small notebook I carry in my purse, which I write almost anything I want to do, I have to do, small projects, all kind of errands etc..I usually finish a notebook at the end of the year..

Now I am glad to tell you that I ticked an item from my important items list which is ''do something with the bedroom''  It's quite fair to tell that our bedroom is the most neglected place in the house.. As I dont like the symetrical bedroom furnitures you could find all over the world without much difference, I always played with different ideas but never realized any one of them.. One of those was doing an headboard with old shutters so I always kept an eye on the houses around us which is going thru a renovation..

Finally 10 days ago I found these..First I gave them a good wash, then painted white..The most fun part of my project was to distress the my newly painted shutters..I tried not to overdo it but I know myself, I will probably keep distressing it all thru summer.. Later hubby stabized them by nailing couple laths and foam rubbers..I should have to change the places of the shelfs and couple paintings in the room but as they need some type of fixings on the walls, they have to wait for the time being..Now, I am going to give a touch of Morocca to my usually white summer bedspreads..Keep following my projects ladies :))


Link Parties I joined:

http://myuncommonsliceofsuburbia.com/tuesdays-treasures-140/




47 comments:

  1. Çok beğendim bu projeyi ellerinize sağlık....

    ReplyDelete
  2. Harika olmuş. Sonun yatak odası tamamlanmaya başlamış. :) Güle güle kullanın. Sevgiler.

    ReplyDelete
  3. harika olmus!.. Elinize saglik

    ReplyDelete
  4. BAYILDIM, HALİM OLSA BEN DE SENDEN KOPYA ÇEKMEĞE BAŞLİYACAĞIM AMA ARTIK YAŞLANDIM HALİM YOK. ELLERİN DERT GÖRMESİN GÜZEL ARKADAŞIM ♥

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sevgili Sema Hanım, sizin ruhunuz hepimizden daha genç, siz yeter ki kafaya koyun, neler neler yaparsınız...

      Delete
  5. Kesinlikle süper olmuş. Emeğinize sağlık.

    ReplyDelete
  6. Öncelikle çok güzel olmuş.güle güle kullanın .Benim de öyle defterlerim var.Hatta işte bayağı bir alay konusu oldu dün. Evde de aynı şekilde yapacağım tüm şeyleri yazar yapınca üzerini çizerim ama ben defterleri saklar atamam :( Sevgilerimle

    ReplyDelete
  7. Allahımmmmmm şimdi bayılcammm.Nası güzeller yaa:)
    40.000 (yazıyla kırkbin:P) kere maşallahhhh. Tam sahildeki eve uygun olmuş.
    Listemi dediniz amanns yorum duvarını doldurup, çok yazdın sevgili yazar uyarısı almadan kaçayım ama biliyorsunuz bloğumu adı bile listies... liste olmadan olmaz.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Güzel yorumun için 40.000 kere teşekkürler Sinem :))

      Delete
  8. çok güzel...ellerinize sağlık...

    ReplyDelete
  9. ne diyeyim ki!!! harikasınız, beceriklisiniz, zevklisiniz.
    elinize, emeğinize sağlık.
    güzel günlerde kullanın...
    sevgielr

    ReplyDelete
  10. Harika bir fikir yine. Ben de gidip hazır ürün alıp boyamaktansa eskielre yeniden hayat vermeyi seviyorum. Bir yaşanmışlık var ya üstlerinde onlarında bir karakteri oluyor sanki.
    Listelere gelirsek ben defter tutmayı başaran biri değilim ama çantadan, çekmecelerden heryerden küçük kağıtlar çıkar. Mesleki deformasyon diyorum bazen ben buna ama sanırım çoğu bayanda var bu, detaycılıktan herhalde :)
    Sevgiler

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eski bir şeyi yenilemek benimde çok hoşuma gidiyor..Yaşanmışlara yeni bir hayat veriyoruz öyle yaparak...

      Delete
  11. Beklemiş ama, beklediğine değmiş...Çok hoş olmuş, şimdi tam da sahildeki evin yatak odası olmuş. O minik dokunuşlar sırasında şu beyaz sehpacığa da azıcık renk iyi gelmez mi? Bir de ben Fas tarzı evlerin dokumalarını bizim kapalıçarşıdaki kumaşlara, yastıklara çok benzetiyorum, o havayı onların turkuazlarıyla, pembeler sarılarıyla da verebilirsin belki...Gerçi ben kime akıl veriyorum da, karşımda kendim gibi ckeck-list aşığı eski bankacı bulunca coştum, idare ediver işte beni...:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Çok doğru diyorsun, temiz temiz görünüşü ile o sehpa benimde çok gözüme batmaya başladı..En yakın zamanda ona da bir iyilik düşünürüm artık :))

      Delete
  12. Çok güzel olmuş, listenizdeki tüm maddelerin yanına bir tik konması dileğimle sevgiler...

    ReplyDelete
  13. çok yakışmış beklediğinize değmiş bir iş olmuş.beyaz işte asillik katıyor havası değişiyor hemen ortamın.maşallah diyeyim size ben de bu enerji yok şimdiden emeklilikte nasıl olurum acaba diyorum.sonra böyle güzel bir yer insana istemeden enerji verir sanırım diye teselli ediyorum kendimi.harikasınız.sevgiler.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hiç merak etmeyin, çalışırken, oradan oraya koştururken, stres çekerken kimsede o enerji olmuyor. Allah sağlık versin emekliliğimiz şimdilik çok keyifli geçiyor, her sabah kafamda bir dolu proje ile kalkıyorum ve mutlu oluyorum..

      Delete
  14. ne kadar beceriklisiniz, çok güzel olmuş, ellerinize sağlık:)

    ReplyDelete
  15. ah be canımın için sen var ya seeeeennnnnn ,sen mükemmelsin.....senin elinden fikrinden zihninden bence hiçbirşey kurtulamaz....
    iyiki beklemişsin,iyiki çaba sarfetmişsin....yine italyan evleri gibi,dergi kapaklarına yakışır dekorasyonu birkaç dokunuşla sağlamışsın.ortaya gerçekten tekdüzelikden uzak muhteşem ve sade bir şey çıkmış:) darısı başıma inşallah:)

    ReplyDelete
  16. SÜPER olmuş Süper!!!
    Ellerine sağlık, bu güzel yatakta hep güzel rüyalar görün inşallah ailecek...
    Liste konusunda da tamamen aynıyız. Yıllardır yaparım ben de liste, kardeşimle yaptığımız listeler çıkar evin her yerinden. Bir iş listeye yazıldıysa yapılmış demektir:))

    ReplyDelete
  17. WOW! Recycling, upcycling and repurposing at its best!!! You did a great job! :) I started a little "project book" too... :)

    ReplyDelete
  18. They look lovely!AriadnefromGreece!

    ReplyDelete
  19. çok başarılı bir iş olmuş Ayşegül...ellerine sağlık..eğer yanlış anlamazsan birşey söylemek isterim,hani demişsin ya raflar kalkıcak diye..eğer bulabilirsen yatay bir karakalem resim çok iyi olurdu yatak başının üzerine...bilmiyorum severmisin? bir anda gözümde canlandı,söyliyim dedim:))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Niye yanlış anlıyayım sevgili Sibel, hep birbirimizden ilham ala ala, öğrene öğrene yapmıyormuyuz bir dolu şeyi.. Öyle yatay uzun bir resim benimde aklıma gelmişti ama kara kalem hiç düşünmemiştim. ASlında bu kadar beyazlığın içinde koyu bir dokunuş çok hoş duracaktır...BuUralardan öyle bir şey bulmam çok zor da. bir kaç yıl önce Kırım'a gitmiştik, orada super uygun bir fiyata bir gecede Hera'nın bir karakalem resmini yaptırmıştık. Önümüzdeki kış Lviv yapalım diyoruz, oralarda belki yaptırabilirim..Şİmdi aklıma soktun bak :))

      Delete
  20. Çok güzel olmuş.Ellerinize sağlık.Eliniz nereye değse ora güzelleşiyor.En hoş tarafı da bu kadar sade iken bu kadar güzel olması.Daha önceki yayınlarda yatak odası ile ilgili bir kaç çalışmanız olduğundan bahsetmiştiniz.Beklediğimize değdi. :) Ayşegül ablacığım,o listelerden ben de bazen yapıyorum.Bir çoğu da aklımda oluyor.Blog yazmanın belki en güzel tarafı bu.Geçen onca zamanı ne ile nasıl değerlendirmişiz bize kendimizi değerlendirme şansı veriyor.Acaba bu yayınlarımızın bir çıktısını alıp,dosyalatma imkanımız olur mu ki?İnternet bu ne olur ne olmaz. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. İlk gezi bloğu yazmaya başladığımda, yazılarımın bir çıktısını alırdım Rabia, ama sonra onları da evde saklayacak bir yer bulmak sorun olmaya başlayınca bırakmıştım ama şimdi çektiğim fotoğrafları harici bir disk'de sıkı sıkı saklıyorum...

      Delete
  21. Elinize sağlık.Güzel olmuş.benim de günlük plan defterim vardır.Yapacaklarımı planlar yaptıklarım içinde kendimi kutlarım.Sevgiyle kalın

    ReplyDelete
  22. Başarılı bir değişim :) Sevgiler:)

    ReplyDelete
  23. çok güzel olmuş...
    tam sahil evine yakışır bir yatak odası...
    şu pike renklendirme işini merakla bekliyorum:)

    ReplyDelete
  24. çok hoş olmuş.bayıldım.dergiden fırlamış gibi:)

    ReplyDelete
  25. muhteşem olmuş, nasıl sade ve huzur verici olmuş . Ellerinize sağlık

    ReplyDelete
  26. dekorasyon dergisindeki görüntüler gibi gerçekmi rüyamı bu evde yaşamak mutluluk
    güzel yaratıcı dokunuşlar
    sevgiler

    ReplyDelete
  27. Ne güzel bir fikirrr bayıldıım. Muhteşem görünüyor vallahi, ellerinize sağlık

    ReplyDelete
  28. Merhabalar;
    Ben de bu ahşap panjurları hep çok severdim. Cezayir'e ilk geldiğimde gözüme çarpan hep mavi panjurlar olmuştu. Evimizde de bir dönem kullandık. Benim de İzmir'deki evimizde böyle bir dekoratif amaçlı panjurları boyayıp kullanma fikrim var. Sizinkilere bayıldım harika olmuşlar ellerinize sağlık. Mutlulukla keyifle kullanın. O panjurlardan yatak odasına paravan veya duvarlara pano da yapıyorlar çok güzel oluyor. Evinizin beyaz duvarlarına masmavi boyayıp da dekoratif amaçlı kullanabilirsiniz eminim çok güzel tasarımlar yaparsınız siz:) Çok sevgiler ve selamlar. Sizin için Cezayir'i anlatan bir yazı yazdım yenilerini de hazırlıyorum yakında:):)

    ReplyDelete
  29. Liste konusunu gülümseyerek okudum, zira benim de böyle küçük bir defterim var, hep çantamdadır.bir de mutfakta ayrı post-it ler vardır, oraya da yapılacak alışveriş yazılır..akıllı telefonlarda not defteri özelliği var ama ben bir türlü alışamadım onlara:)

    Yatak başını çok beğendim, tam yazlık eve yakışan türden birşey olmuş, şahane..
    Ama evet, kesinlikle biraz renk lazım:) pikeye dikilecek renkli kumaşlar, üzerine atılacak renkli yastıklar nefis olabilir..
    Bu arada balık, lacivert/mavi/beyaz delisi olarak yastığa bayıldım!
    Hepsi güzel günlerde olsun..
    Sevgiler

    ReplyDelete
  30. Thanks for linking up at the TGIF link party last week! This came out really nice, good work! I hope you'll stop by tonight and link up again!

    http://www.livingbettertogether.com/2013/06/tgif-link-party-no-2.html

    Have a great day!
    Rebecca

    ReplyDelete
  31. Böyle çalışmaya şapka çıkarılır:)

    ReplyDelete
  32. Bravo sana .Çok hoş olmuş.Hem beceri isteyen bir işin üstesinden gelmek hemde sonucu bu kadar güzel kombinlemek herkesin harcı değildir,güle güle kullan,sevgiler...

    ReplyDelete
  33. LOVE your beachy look and shutter head board! Pinned:) Stop over http://www.sewsweetvintage.com/2013/07/bicycle-basket-up-cycle.html

    ReplyDelete
  34. Harika bir şey olmuş bu.ellerinize sağlık.

    ReplyDelete
  35. Merhabalar Ayşegül hanımcığım
    Evim Dergisinin müdavimlerindenim 100 sayıda evinize bayıldım sağlıkla güle güle oturun..Panjurdan paravan süper ötesi olmuş.Ayşegül hanımcığım koltuk örtülerini sizmi diktiniz kumaşı nedir bilgi verirseniz sevinirim..Sevgilerimle..Selma

    ReplyDelete
    Replies
    1. Koltuk örtülerini burada bir döşemeciye provalı olarak diktirttim Selma Hanım.. Böyle bir şeye niyetlenince sormuştum, arkadaşlar aman ütü istemeyen bir kumaş seç demişlerdi. Öyle bir şey aldım ve çok memnınum..

      Delete
  36. Ayşegül Hanım vernik yaptınız mı acaba?

    ReplyDelete