Tuesday, September 24, 2013

Sonbahar Kokuları.../ Autumn Smells..


Sonbaharın en güzel kokusunu onlarda yakalarım ben..Kısacık bir süre pazarlara düşerler, hemen 1 kg alıp buzdolabına atarım..Kokusunu ayrı severim, tadını ayrı...Bilumum içkilere, sodanıza gazozunuza tattığı o enfes koku ve tat ayrı ben en çok sade domates salatasında severim yeşil mandalinleri...Şöyle güzel bir pembe domates bulup, biraz zeytinyağ ve tuz ile harmanladıktan sonra, bir yeşil mandalini sıktınız mı üzerine, hem burnunuz, hem de damağınız bayram etmeye başlar...Sonbaharın en güzel yeşilleri onlar..Büyükşehirlerde yaşayan blog komşularım belki biraz zor bulabilirler ama halen sahillerde olanlar, bu ufak güzellerin evimize olgun mandalina olup gelmeden önceki son günleri, aman kaçırmayın derim...


They are the smell of the autumn for me..You could find them for a very short time in farmer's market during this time of the year..These little green unripe tangerines have the greatest smell as well as the taste..It is a great addition to all type of your drinks but I love it most on a simple tomato salad.Just add some olive oil and some salt on sliced tomatoes and then squeezed a green tangerine. It's a great feast to your mouth and nose.







8 comments:

  1. merhaba :)
    geçeN hafta pazardaN bi seviNçLe aLdım geLdim eve ama tadı beNi çok büyğk hayaL kırıkLığıNa uğraattı haLbuki Ne hevesLe aLmıştım :)
    diLimi yaktı resmeN yav :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ama daha yemelik hala gelmediler ki :)) Tam limon yerine salatalara sıkma, limonatalara ekleme zamanı şimdi..

      Delete
  2. Güne senin begonvillerin,yeşil mandalinlerin ve misss yaseminlerin ile başlamak ne kadar güzel!

    ReplyDelete
  3. ayyyy,ben çok severim bunlarııııı,ımmmm ağzımı sulandırdınız :)

    www.minikmini.blogspot.com

    ReplyDelete
  4. Bayılırım bende, iki gün önce aldım, Alp ime çok sık limonata yapıyorum ben, 3 günde bir. Bu yeşil mandalinaların çıkmasını dört gözle bekledim, harika bir rahiyası var.
    Çok güzel görüntülemişsin sende.

    ReplyDelete
  5. Ayşegül günaydın:)
    Ben en çok renklerini seviyorum:) millet detoks içeceği falan yapar ama sırf rengi münasebetiyle eve lime almışlığım çoktur:))
    Fotoğraflar içimi açtı, ellerine sağlık..
    Sevgiler

    ReplyDelete
  6. Renkleri ve kokularıyla,Ağaçtaki halleriyle en sevdiğim meyvedir,En çok ta çiçeklendiği döneme bayılırım.Afiyetler olsun:))

    ReplyDelete
  7. They're so beautiful, and I'm intrigued to wonder what they must taste like. We'd never be able to find them here, of course. . .

    ReplyDelete