Thursday, December 12, 2013

Çocukluğum geldi aklıma...


Tchibo'nun geçen haftaki kataloğunda bu bebekleri görünce çocukluğum geldi aklıma..İlkokul ikinci sınıftayken öğretmenimiz Fahriye Hanım'ın bize yaptırttığı ilk elişi projesiydi..O zamanlar tabii böyle bebekler falan yoktu. Bir tahta makaranın üzerine 4 tane küçük çivi çakar, sonra başlardık örmeye..Öylesine zevk alarak yapmıştım ki, o yıl ki yaz tatilinde annemin elde kalan yün parçalarından metrelerce ördüğümü hatırlıyorum..İşin ilginç tarafı aradan 40 yıldan fazla zaman geçti ama bebekler kargodan çıkar çıkmaz hemen başladım yine tık tıklamaya ve yine aynı zevki aldım..Ara ara yine örmeye devam ediyorum ama söyleyin bakayım şimdi ne yapmalı bu örülmüş tüplerle...

Bu arada Datça'da yaşadığımız için internetten yapılan alışverişler yavaş yavaş hayatımızda önemli bir yer tutmaya başladı. Büyük şehir haricinde yaşayanlara da belki faydası olur diye zaman zaman memnun kaldığım firmaları buradan duyuruyorum..İşte Tchibo bir kaç yıldır hiç bir sorunla karşılaşmadan alışveriş yaptığım bir firma..Teslimat son derece hızlı ve her hangi bir sorun çıktığında hemen ürünü yenisi ile değiştiriyorlar..Sahildeki Ev tavsiye eder..



When I saw these wooden toys on Tchibo's catalogue last week, I immediately remembered my childhood..This was the first knitting project I learned to do when I was in the second grade..But at that time these kniting tools were not in a fancy toy shape..We drove 4 nails on to a wooden bobbin and immediately started to knit..I remember knitting metres and metres of tube at that year, it was so much fun...The interesting thing is that I enjoyed knitting these tubes now, as much as I enjoyed almost 40 years ago.But the current problem is what am I going to do with these tubes...Give me some ideas please...


20 comments:

  1. Benimde yegane alışveriş yaptığım yerdır, hıç sorunla karşılaşmadım😍bunlarda ne kadar güzeller böyle😘keyifle ör

    ReplyDelete
  2. Çok şirinlermiş :) Ben de Tchibo'dan sık sık alışveriş yapıyorum hele o geçen haftaki ürünler ne güzellerdi, farklı elişi malzemeleri vardı. Bu ipleri kırmızı seçmişken yılbaşı dekorunda kullanabilirsiniz. Sonra bunlardan bileklik de yapılabilir değil mi araya boncuk, süs serpiştirerek.

    ReplyDelete
  3. Merhabalar. Bir kaç tane saç örgüsü yapıp birleştirerek atkı da yapabilirsiniz. Kolay gelsin:)

    ReplyDelete
  4. Kıvırıp kıvırıp dikmeli banyoya mutfağa paspas mı yapmalı acaba?

    ReplyDelete
  5. bende seviyorum tchibo yu, geçenlerde bir yıldız aldık; her yere taşıyorum kendisini...

    ReplyDelete
  6. aaa çok şaşırdım, dün tahta makaralarımın fotoğraflarını çekerken aklıma geldi bu uzayıp giden çocukluk örgülerim. ne kadar yakın şeyler hissetmişiz. çok ilginç. ben örerdim, annem de paspas yapardı... bence tencere tutacakları, nihale, bozuk para cüzdanı, yuvarlak bir antre halısı olabilir. kolay gelsin, keyifli geldiğine eminim...iyi eğlenceler. tchibo konusun da hem fikirim... sevgiler

    ReplyDelete
  7. içlerine tel geçirip, kalpli, çiçekli yılbaşı süsleri yapılabilir mesela...

    ReplyDelete
  8. kırmızı yaptığınıza göre yılbaşı süsü yapacaksınız. yoksa siz onu kesin mavi yapardınız:)))
    güle güle kullanın bebeklerinizi. çocukluğuma gittim ben de, makaralarla ördüğümüz günlere...
    kolaylıklar, sevgiler

    ReplyDelete
  9. You can make necklaces/scarves.AriadnefromGreece!

    ReplyDelete
  10. You are a no-reply commenter so I can't answer your comments.AriadnefromGreece!

    ReplyDelete
  11. Kızlarınıza yılbaşı hediyesi olabilir; boyunlarına, patilerine mesela:))) sevgiler
    Ünver

    ReplyDelete
  12. =) Ne kadar keyifli bir yazi yine.. insanin sevdigi bir seylerle ugrasmasi büyük keyif gercekten.
    Bir diger izledigim blogda bir süre önce bu yaziyi görmüstüm, belki "örük"lerle yapilacak bir fikir olabilir. Sahildeki Ev'in ruhuna da yakisir gibime geldi ;)
    http://www.inspirationrealisation.com/2012/07/diy-giant-knitted-rug.html
    Cok sevgiler, miniklerin burunlarindan öperim =)

    ReplyDelete
  13. Ben bu örgüyü hiç bilmiyorum :(
    meraktayım nasıl bişey çıkıcak ortaya

    ReplyDelete
  14. Cok sirin)))tchibo alman kahve ureticisi oldugu icin kahvesi de ozeldir,tavsiye ederim

    ReplyDelete
  15. Bu arada size sozunu verdigim dizustu battaniye yi ormeye basladim umarim begenirsiniz))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Merakla bekliyorum, çok teşekkürler, ellerine sağlık...

      Delete
  16. Merhaba;
    Çok sevimlilermiş ben de bayıldım. Ama sanırım ne işe yaradıklarını bilmeyen bir tek benim:) Daha önce de görmüştüm ama nasıl kullanılıyorlar bilmiyorum. Yine de çok tatlılar. Süs olarak bile koyabilirdim ben bunları. Bir de çantamda her yere götürürdüm herhalde:):)Çocukluğumda hiç hatırlamıyorum böyle bir şey olduğunu. Tchibo'yu ben de seviyorum. Buralara gönderim alamadığımızdan gelmeye yakın sipariş vermeye çalışıyorum. Ama uzakta olunca her zaman alınmıyor çok şeyde aklım kalıyor bazen. Ama bunlardan görürsem düşünmeden alırım nasıl kullanacağımı bilmesem de:):)Heyecanla yapacağınız şeyi bekliyorum:) Sevgiler

    ReplyDelete
  17. Çocukluğunda ben de hatırlamıyorum böyle bir örgü. Ama bebekler o kadar cici ki insanın hemen alıp öresi geliyor. ..

    ReplyDelete
  18. Merhaba,
    ben de çocukluğuma gittim, tahta makaralar gözümün önüne geldi:)
    Ama bunları da çok sevdim, çok şirinler...
    Blogunu takibe aldım bana da beklerim. Sevgilerle...
    www.neclasolen.com

    ReplyDelete
  19. merhabalar, bende de bu setten var ama nasıl örüldüğünü çözemedim bir türlü :( fotograf ya da video var mı ? yardımcı olursanız sevinirim. şimdiden teşekkürler mailim : hasci04@hotmail.com

    ReplyDelete